MAMMATRÄNING EFTER FÖRLOSSNING

Jag längtar tills jag får börja med styrketräning! Det riktigt kliar i kroppen på mig och jag suktar efter att få svettas på gymet, jag behöver i princip bygga upp allt efter två täta graviditeter. Jag har hållning likt en ostbåge så primära fokus måste bli bål, men även rumpan för mina skönhetsideal. Undrar dock om man får göra benpress och typ marklyft såhär tätt efter förlossningen? Hur tränar man annars baken? Även om min förlossning gick otroligt bra vill man ju inte riskera förstöra något i efterhand, och man ska väl vara försiktig med att belasta bäckenbotten?

Jag skulle verkligen behöva en duktig PT med kunskap om nyblivna mammor. Vart vänder man sig då?
Får fortsätta promenader några veckor till och se om jag hittar någon duktig som kan hjälpa mig komma igång. Är så jäkla taggad!!
Desktop18
Beställde outfit från Stronger förra veckan som sporre. De har så jäkla snygga kläder, älskar att de har så mycket print och är tunna – men man ser ändå ganska slimmad ut i dem…

2 comments

  1. Hej, ladda ner appen mammamage och följ instruktionerna där! Viktigt att bygga upp kropp och bäckenbotten inifrån och ut med en bra grund! Absolut inte löpning så länge bäcken är skört eller sålänge du ammar. Gå in på mammamage.se så kan du se vilka som är cert mammamage-tränare och kan hjälpa dig.

    1. Ååå, tack!! Verkar vara ett billigare alternativ än en PT, tack!!

Comments are closed.