DETHÄR MED TRÄNING

Jag måste dra mig till gymmet snart. Min kropp är nu helt återställd efter förlossningen, men den är naturligtvis inte som före graviditeten. Min hållning har försämrats och jag vaknar ofta med ont i ryggen.

Jag tror roten till allt ont rotar sig i mina, numera icke existerande, core-muskler. Jag måste verkligen bygga upp detta epicenter av kroppen igen. Men när ska man ha tid? Eller rättare sagt… Vad i vardagen ska jag välja bort? Jag är en natt-människa som älskar sovmorgon, jag skulle aldrig fixa ett 07-16 jobb. Men jag vill inte heller träna bort mina underbara kvällar i tv-soffan. Det är ju sååå skönt att få andas ut efter en lång dag, ska man då knata ner till gymmet liksom? Vem fan pallar träna på kvällen?

Åååh… Får ta mig själv i kragen och sonika köpa ett gymkort så fort jag kommer till Stockholm. När det gäller tråkiga saker är ibland det bästa att inte tänka, bara göra. Jag får väl styras av schemat på gymmet, om bodytone är på morgonen får jag ju gå dit då, och är core-passen på kvällen får jag ju gå då.

IMG_8929
Alex somnade 30 sekunder efter jag la honom… Man börjar känna honom rätt väl nu :)

One comment

  1. Hej!

    Jag är själv småbarnsmamma och vet hur det är. Att gå till gymmet blir helt plötsligt något som man inte alls vill lägga tid på. Jag har alltid tränat regelbundet, tränade hela graviditeten och började snabbt efteråt. Jag tränar snabba och effektiva pass när lillan sover i sin vagn utomhus. Funkar hur bra om helst. Man blir så mycket piggare och framför allt är det viktigt att stärka upp kroppen igen efter all påfrestning som en graviditet innebär! Om du vill ha inspiration, gå gärna in på min blogg http://healthbyjohanna.com. Eller säg till om du vill köra ett pass med bebisarna ;-) Lycka till!!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>