VAGNEN ÄR PERFEKT!

Bugaboo Donkey är verkligen perfekt för vår familj. Hade vi inte haft hundarna hade jag nog valt en Brio Go, den är lite smalare. Men nu kan jag sätta båda hundarna i sidokorgen när vi är ute på stan, i affärer etc men samtidigt ha stor plats i förvaringskorgen under liggdelen. Förstå min panik om jag skulle behöva koordinera två hundar, en skrikande bebis och en seg man i city utan en bra vagn 🙂

Mina föräldrar, som är födda på stenåldern, svimmade när jag berättade att allt kostat runt 10 000 kr. Och visst, det är ju väldigt mycket pengar men slår man ut kostnaden på alla år vi kommer behålla vagnen samt hur skööön den är att köra blir det faktiskt ett lågt pris. Jämför det med att köpa en skruttbil för 5000 kr som ständigt går sönder, eller en bil för 50 000 kr som aldrig krånglar. En produkt med dyrt pris (=engångskostnad) vinner många gånger i både kostnad (=pris/antal använda år) och komfort.

Jag beställde vagnen från Babyplus i Holland. Allt var väldigt smidigt och deras kundtjänst har tålmodigt svarat inom 24 timmar på alla de tusen frågor jag haft.
Vi betalade drygt 9000 kr för en komplett Bugaboo Donkey Mono med aluminium chassi + svart tyg.
Utöver detta köpte jag:
– paraply
– kaffemuggshållare
– extra lång suflett
– regnskydd
– adapter till Maxi Cosi
För en komplett vagn och alla ovanstående tillbehör betalade jag 10 100 kr inkl frakt till Sverige. Vill tillägga att jag prutade en del, det gör jag alltid när jag handlar i privatägda butiker eller där man tillämpar provision till säljarna.

Hade vi köpt allt ovanstående i Sverige hade vi fått betala 14-15 000 kr. Ganska bra marginal 🙂

Det tog ungefär 2 veckor att beställa vagnen, dvs tiden det tar för affären i Holland att få vagnen från Asien. Därefter betalade jag och då tog det bara 2 dagar för att få vagnen från Holland till Sverige.

Mina viktigaste frågor till Babyplus:
Om något skadas på väg till Sverige?
Svar: Precis som med alla fraktbolag är produkterna försäkrade, går något sönder så filma eller fota så sänder vi nytt.

Hur gör jag om jag vill reklamera något?
Svar: Från det att du registrerar vagnen hos Bugaboo på nätet har du 3 års garanti. Skulle något gå sönder under denna tid ska du kontakta oss, så står vi för ersättning. I första hand får du en ny produkt. Fota eller filma och sänd materialet till oss. Ibland vill vi även att du skickar tillbaka den skadade produkten. Godkänner vi reklamationen får du en ny produkt inom några dagar.

Jag har googlat väldigt mycket på reklamationer till Babyplus, och har nästan aldrig hört om någon som blivit nekad en ny produkt. Allt ska hålla i minst tre år och Babyplus ska vara väldigt generösa, de verkar faktiskt lättare att ha och göra med än svenska barnvagnsbutiker. Hos Babyplus får man en ny produkt inom några dagar, trots den långa frakten, men i svenska butiker har jag läst att man kan få vänta flera veckor på typ en ny liggdel eller sidokorg.

Skulle något gå sönder efter 3 år får man kontakta Bugaboo direkt för ev. ersättning. Denna 3-års regel gäller även för butiker i Sverige.

Har ni frågor så hjälper jag er gärna! 

Bugaboo Donkey Bugaboo Donkey Mono

3 comments

  1. Är det en sådan som man kan dra ut/bredda så det blir en syskonvagn?
    Lägg gärna upp en bild hur den ser ut med bilbarnstolen i sen också. 🙂

    Är ju några månader kvar för vår del, men jag är alltid tidigt ute med att göra research på sånt här. 🙂
    Ska till nån butik o ”provköra” nån dag. Men av tester o recensioner att döma så lutar det åt antingen en Bugaboo Donkey eller en Brio Go Next.

    Kram
    S

    1. Hej, jag brukar sällan pruta på priset utan mer typ ”men då bjuder ni väl på frakt?” eller att be om extra gåvor typ paraply, biladapter eller liknande. Det funkar typ alltid! Lycka till <3

Comments are closed.